Poród z ochroną krocza – przygotowanie tkanek.

– Chcę rodzić z ochroną krocza.

– Dobrze, a co do tej pory Pani zrobiła, aby tak urodzić?

Takie sytuacje na salach porodowych też mają miejsce. Przyznaj się sama przed sobą… co zrobiłaś by uchronić swoje krocze przed pęknięciem lub nacięciem.

Zdarzają się sytuacje, w których zabiegu epizjotomii się nie uniknie. Poród bardzo szybko postępujący – gdzie tkanki nie zdążą się dostosować do dynamicznie zmieniającego się nacisku. Poród narzędziowy: kleszcze, vacum. Bardzo duża główka, lub sytuacja gdzie ,,idzie” główka z rączką, poród pośladkowy. Nie przeczę, że wielu sytuacji nie da się przewidzieć…

Ale w wielu przypadkach Twoje krocze miałoby szansę na ochronę, gdybyś poświęciła mu trochę uwagi.

Wiesz jak to zrobić?

Jeśli nie … ten wpis jest dla Ciebie.

Jak przygotować krocze do porodu drogami natury.

Przygotowania krocza rozpoczynamy od 36 tygodnia ciąży.

Dlaczego nie wcześniej? Bo możemy sprowokować przedwczesny poród.

Krocze do porodu powinno być elastyczne, przygotowane do działających na nie sił wywieranych przez główkę dziecka.

Jak je uelastycznić?

1. Masaż krocza – wykonujesz go sama lub pomaga Ci w tym partner

Instrukcja jak go wykonać poniżej

Masaż najlepiej wykonywać co 2 dzień, do uczucia ciepła, delikatnego mrowienia, szczypania. Najlepiej do tego celu użyć naturalnego olejku np. olej z wiesiołka, olej migdałowy. Olejkiem warto smarować krocze każdego dnia, włącznie ze środkiem ścięgnistym. Zapewnisz w ten sposób tkankom elastyczność i nawilżenie.

2. Mobilizacja krocza np. na wałku do automasażu.

Siadasz na nim okrakiem, sam ucisk mobilizuje już tkanki. Jeśli chcesz zwiększyć intensywność jego działania możesz delikatnie przesuwać się na nim na boki.

źródło: eMag

3. Ogrzewanie okolicy krocza przy pomocy woreczka z pestkami wiśni. Wykonujesz oczywiście przez bieliznę bądź bawełniany ręcznik. Dla przypomnienia poniżej mój wpis o pestkach wiśni.

https://www.paulinaszczesna.pl/2019/08/19/wykorzystaj-pestki-wisni/

4. Mobilizacja środka ścięgnistego – tym zajmuje się już fizjoterapeuta i najlepiej zgłosić się do nas, jednak nie wcześniej niż od 36 tygodnia ciąży.

5. Twoja aktywność przez całą ciążę jest równie istotna jak końcowy etap przygotowań. Od 34 tygodnia istotne będą ćwiczenia otwierające, rozluźniające miednicę – to one są Twoim sprzymierzeńcem w aktywnym porodzie. Nie zapominaj o ćwiczeniach oddechowych. To oddech będzie Twoim największym sprzymierzeńcem w porodzie.

6. Rozluźnianie mięśni twarzy, a dokładniej żwaczy. Dbaj aby w stawach skroniowo-żuchwowych nie gromadziło się napięcie. Stosuj techniki autoterapii, skorzystaj z wizyty u fizjoterapeuty bądź wykwalifikowanej kosmetolog.

7. Zioła, oleje, witaminy.

– Wit D3 którą przyjmujesz przez cały okres ciąży dba również o elastyczność Twoich tkanek – wiedziałaś?

 – olej z wiesiołka – zapewnia elastyczność, również ten przyjmowany doustnie,

– herbata z liści malin, napar z rumianku – ma działanie rozkurczowe i możesz zacząć pić z niej napar od 38 tyg ciąży.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.